Communicatie

TW06-Ridders-van-de-Weg-4-2

Regelmatig wordt Marijke ingehuurd als freelance communicatie-adviseur. Door scherpe vragen heeft ze snel in kaart wat de boodschap moet zijn, weet ze deze in rake teksten te vatten en een vervolg te geven aan de uitingen in persberichten, teksten en video’s. Daarbij werkt ze nauw samen met cameramensen, experts in crisiscommunicatie, creatieve bureaus en andere voormalige journalisten in haar brede netwerk.

Of het nu een dagdeel is, een paar dagen of een langer lopende klus…
Ze zorgt in korte tijd voor een scherpe analyse en praktische strategie.

Gerard Duursma, founder Humaniz

Marijke heb ik inmiddels diverse malen ingehuurd om voor mij en mijn klanten pakkende en doeltreffende teksten te schrijven. Ook heeft ze onlangs een workshop ‘schrijven voor social media’ verzorgd. De terugkoppelingen waren erg positief.

Zij weet als geen ander hoe ze een team in beweging moet brengen en te laten groeien en bloeien. Samenwerken met Marijke is een feestje. Ze brengt vele nieuwe inzichten in en durft je ook een spiegel voor te houden en daarmee uit je comfortzone te halen. Ik kan Marijke zeer aanbevelen wanneer jij jezelf of je team wilt uitdagen!

In 2017 was Marijke verantwoordelijk voor de realisatie van het jaarmagazine van Culturele Hoofdstad Leeuwarden 2018. Een productie van een paar maanden, waarin het leeuwendeel van de samenstelling en teksten voor haar rekening kwam.

Noëlle Dorenbos, founder RUIK

Hoe bereik je de media en hoe vertel je je verhaal? Dat is samen met Marijke heel erg goed gelukt. Ze heeft samen met ons een campagneplan gemaakt met als resultaat ons verhaal dat viral ging in de landelijke media, zowel online als offline.

15724746_10155235625725348_1791647675333408890_o

‘Marijke heeft geholpen met het schrijven van de teksten van onze website en de teksten van onze verpakking. Marijke is een fantastische coach en een creatief brein.

Ze is scherp, betrokken, eerlijk, intelligent: een vakvrouw. Ze zet zich volledig in als je met haar samenwerkt. Schakelt snel en is direct. Ze weet wat de grote commercie wil horen, interessant en deelbaar vindt. Ze weet van een idee in nog geen uur een presenteerbaar verhaal te maken waar iedereen naar wil luisteren.’